Veel gestelde vragen Consumenten

Kan ik ook langskomen bij BBSahel?
Nee, helaas, BBSahel heeft geen fysieke winkel, heeft een groothandel met een eigen webshop.

Hoe weet ik zeker dat mijn product een Fair Trade product is?
De leverancier werkt al ruim 20 jaar met vaste producenten groepen en koopt rechtstreeks in. BBSahel wordt onder het WFTO keurmerk verkocht en is daarmee een garantie van Fair Trade.

Niet tevreden?
Als je niet tevreden bent over een artikel wat je online gekocht hebt bij BBSahel, kun je het binnen 14 dagen retour sturen. Zie voor meer info Verzenden & Retourneren

Wat doe ik als mijn bestelling beschadigd wordt bezorgd?
Neem in dat geval binnen 48 uur contact met ons op zodat we kunnen bespreken hoe we z.s.m. het beschadigde exemplaar kunnen vervangen.

Zijn er verzendkosten bij het bestellen?
Voor de Nederlandse adressen worden geen verzendkosten berekend, echter bij het terugzenden is de klant diegene die de verzendkosten betaald. Voor de buitenlandse tarieven volgen we de tarieven van TNT.

Welke betaalmethoden worden gebruikt?
Je kunt veilig online betalen met de volgende opties: iDEAL; Paypal;. De bestelling wordt verzonden zodra je betaling is ontvangen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Voor 12.00 uur besteld van maandag tot en met donderdag dan is bezorging de volgende dag. Bestellingen vanaf vrijdag worden maandag bezorgd.

Ik heb een ander afleveradres?
Je kunt een afwijkend afleveradres doorgeven tijdens de bestelprocedure of per mail aan: Info@bbsahel.com.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen?
Via de track en trace van de PostNL kun je het pakket volgen.

Ik heb besteld, maar wil mijn bestelling aanpassen?
Geen probleem, mail of bel ons even!  info@bbsahel.com of bel +31 30698198

Ik vind het lastig om te bestellen via internet. Kunt u mij helpen?
Wij helpen u graag met het plaatsen van een bestelling in onze winkel. U kunt ons e-mailen op info@bbsahel.com of telefoneren op 0630698198. Wij beantwoorden uw e-mail zo snel als mogelijk om alles vlot te laten verlopen voor u. Het kan voorkomen dat we de telefoon niet direct op kunnen nemen i.v.m. vergaderingen en werk. Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug om u verder op weg te helpen.

Kan de kleur bij levering van de tas net iets anders zijn dan op de foto van de webshop?
Ja er kan een minimaal kleurverschil zijn, omdat bij het handmatig productieproces er kleine afwijkingen kunnen zijn in de gebruikte hoeveelheid kleurstof of het natuurlijk pigment. Ook uw beeldschermen kan een miniem andere weergave van een kleur geven.
Wanneer ik mijn tas niet gebruik komt er soms een lichte vettige uitslag tevoorschijn, wat is dat?
De lederwaren van BBSahel zijn ecologisch gelooid. Dit proces is beter voor mensen en milieu. Door een hoge luchtvochtigheid kan er soms een wittige uitslag ontstaan. Dit is eigenlijk het vet uit het leer en door de warmte van een föhn en het opwrijven met een droge doek, verdwijnt. Het is zelfs zo dat het leer nadien weer mooi soepel is.

Ik heb een andere vraag
U kunt ons altijd e-mailen of bellen met uw vragen of ideeën. We zullen zo snel als mogelijk reageren, maar altijd binnen 24 uur (tenzij anders aangegeven). info@bbsahel.com – M.0630698198